¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.
En la meva opinió tots els elements s’interrelacionen, es a dir es tracta d’una mena de cercle en el qual el progrés del coneixement tecnològic i científic determina el progrés social i econòmic oferint les eines que ajudin a evolucionar a la societat, però també el progrés social i econòmic determina els progressos en els coneixements, es a dir què, com i quant invertirem per poder avançar en els coneixement tecnològics i científics.
A més a més afegiria l’element polític dins aquesta roda com a element determinant per fixar les direccions i els interessos d’aquests progressos.
¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
No, penso que avui dia la fonamentació científica no ens garanteix una neutralitat ideològica en les diferents tecnologies, ja que amb el temps ha perdut la seva credibilitat. Per exemple l’ús de la fonamentació científica com a element argumentatiu en els mitjans massius de comunicació ha estat una de les causes d’aquesta pèrdua de neutralitat ideològica.
En la meva opinió el gran mercat tecnològic i la competència que existeix fa que estiguem molt lluny d’una neutralitat ideològica.
Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
Estic bastant d’acord, tenint present les TIC podem desenvolupar tot un espai d’aprenentatge molt interessant i ser coherent amb els canvis socials que ens ocupen avui dia.
L’ús de les tecnologies és present a la vida fora de l’àmbit escolar i és un dels requisits per la vida adulta dins el món professional i laboral, per tant si volem preparar als alumnes pel seu projecte de vida futur les TIC no poden quedar fora.
¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?
Es evident que als darrers anys hi ha hagut molts canvis socials i en la meva opinió una de les grans causes és l’accés a les noves tecnologies d’informació per part d’un nombre gran de la població. Avui dia gairebé la majoria de les famílies de classe mitjana disposen d’accés a Internet, es a dir que s’ha obert una gran finestra a un món que potser abans ens quedava molt allunyat.
A més a més penso que hi ha d’altres causes que originen els canvis com per exemple els avanços en el camp social (els drets d’igualtat, drets dones, dret a l’educació..), en el camp científic, econòmic, etc.
Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa
La Tecnologia Educativa és el tot conjunt d’ eines d’informació i comunicació que ens ajuden a crear espais d’ensenyament-aprenentatge i que tenen como a objectiu integrar els canvis socials relacionats amb l’ús de les tecnologies dins l’àmbit educatiu.
Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement
Transmissió de coneixement seria quan un professor transmet als alumnes els seus coneixements de manera unidireccional on qui té la informació és el professor i qui la rep és l’alumne. En canvi la construcció de coneixement implica oferir els recursos per a que el subjecte aprenent amb els coneixements previs que disposa més els recursos que li ofereixen pugui construir per mi mateix els seus coneixements i donar-li sentit.
Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".
Estic totalment d’acord amb aquesta frase. En la meva petita experiència amb infants petits on el context és potser un dels més cuidats de totes les etapes educatives, es veu clarament com el aquest ajuda a relacionar idees prèvies amb noves informacions i així donar sentit a idees que sense un context coherent no serien gens significatives.
¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?
Sincerament fins ara no m’havia plantejat totes aquetes qüestions però analitzant la meva activitat dins el campus virtual si que és cert que moltes d’aquestes personalitzacions farien la tasca una mica més dinàmica i pràctica, per exemple el número de visualitzacions dels missatges.
A més penso que elements com la pròpia signatura ajudaria a connectar realment a les persones que ens trobem darrere les pantalles de l’ordinador.
No hay comentarios:
Publicar un comentario