miércoles, 18 de enero de 2012

Autoavaluació de l'AC: Reflexions finals

En iniciar l’assignatura vaig escriure les meves primeres impressions on començava a endinsar-me en aquest món que era present a la meva vida des de sempre diria jo.. però que potser no havia parat atenció o no era conscient del tot.
Ara que ja tinc la segona.. la tercera i l’última impressió de l’assignatura estic molt contenta d’haver aconseguir tots els reptes que suposava. La càrrega de temps i de feina semblava molt gran en comparació amb altres assignatures, però amb una bona disposició i sobretot una bona organització del temps he pogut anar...”sin prisa pero sin pausa”...assolint els objectius. Tot i que m’hagués agradat tenir més temps per dedicar-hi al blog o a alguna de les activitats opcionals.
L’entrada en conflicte amb idees preconcebudes m’ha fet evolucionar a passes gegants, sobretot en els coneixements de la relació entre Ciència, Tecnologia i Societat on he conegut l’evolució de les diferents posicions tecnodeterministes i sociodeterministes fins arribar a la introducció de nous conceptes com per exemple “el teixit sense costures”.
Seguidament a això la introducció de la TE on he pogut conèixer l’evolució de la seva concepció i la seva fonamentació, així com a través de la lectura del material de J.Cabero he pogut ampliar els meus coneixements cap a una definició més acurada de TE.

La lectura dels articles de Domenech i Tirado, J. Cabero i d’altres.. la participació al debat, la creació d’un mapa conceptual amb Cmap, el treball d’argumentació, la realització de les miniactivitats de la pac...etc. Han estat activitats molt variades que no han deixat espai a la monotonia o a l’avorriment:

El debat a estat un entorn de construcció de l’aprenentatge increïble i a més no només m’ha ajudat a portar a terme els canvis conceptuals, sinó que ha suposat un canvi en la manera de concebre la finalitat d’un debat virtual, el seu funcionament i organització.

La utilització del Cmap ha estat tota una nova experiència per mi que ha tingut diferents fases, i  he passat de sentir-me perduda amb aquesta eina a utilitzar-la com a element organitzatiu i de revisió constant dels meus coneixements. Ha estat una eina essencial per a la representació gràfica del coneixement i l’elaboració de mapes conceptuals, la seva ampliació, i comparació amb anteriors ha estat determinat per realitzar el canvi conceptual.
En resum la realització de l’informe de la PAC 1.3 ha estat molt clarificador i m’ha ajudar a estructurar els meus coneixements.
Continuant amb l’assignatura vaig endinsar-me en un aprofundiment de les habilitats d’argumentació perquè pensava que era necessari al meu cas. Sempre m’he considerat bastant dolenta en les activitats de redactar textos argumentatius però després d’analitzar arguments del fil de debat, crear mapes conceptuals argumentatius, estudiar el model Toulmin...em sento molt més còmoda en aquest tipus d’activitats.
Cap l’última etapa de l’assignatura vaig centrar la meva atenció en el disseny del mini-projecte. Penso que aquesta activitat ha estat el punt àlgid de l’assignatura ja que he pogut aplicar en un cas real molts dels coneixements que he construït al llarg de l’assignatura com la selecció i ús de les TIC en l’educació, la teoria de l’aprenentatge significatiu (constructivisme), la solució de problemes per l’aprenentatge, el compromís cognitiu, la construcció de models mentals i el canvi conceptual.
Finalment no puc deixar de donar importància a la utilització del blog com a carpeta d’aprenentatge on he anat plasmant els diferents treballs i revisions d’autoavaluació, així com també he pogut compartir i interactuar amb els companys.
Si mes no, tot el treball porta a una reflexió sobre paper de la pràctica psicopedagògica a l’hora de les seves intervencions i el seu paper de mediador, el disseny, anàlisi, aplicació i avaluació d’una situació mediada de l’aprenentatge.
En acabar m’agradaria dir que per superar els objectius plantejats per aquesta assignatura he hagut de ser persistent amb el meu compromís cognitiu i amb el meu compromís personal, ja que ha suposat un canvi d’actitud en molts aspectes i he experimentat un canvi que compleix amb les qualitats d’un aprenentatge significatiu. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Número de vistes