miércoles, 18 de enero de 2012

Conclusions del mini-projecte

L’elaboració del disseny d’activitat proposat per a la PAC 2 no ha estat gens fàcil ja que implicava una bona organització del treball i del temps.
Al meu cas he treballat de manera individual i això m’ha suposat la necessitat de trobar diferents alternatives a l’hora de portar a terme el procés. Un exemple és la col·laboració amb una mestra que ha portat a terme les activitats a la seva classe i l’elaboració d’una alternativa al canal de comunicació establert per aquesta activitat (Wiki). He creat una fitxa de com a element de registre de les comunicacions entre la mestra i jo, on a cada reunió s’indicava els temes que tractaríem i els acords establerts.
Pel que fa al procés, la recerca d’un “problema” a treballar ha estar tot un repte, he hagut de canviar la perspectiva i posar-me al lloc dels infants per tal d’entendre quins eren els seus interessos i que era allò que els hi representava un problema a la seva vida més o menys quotidiana.
A les primeres reunions amb  la mestra que portaria a terme l’activitat a l’aula vam centrar la nostra atenció en què era allò que als infants volien saber i els implicava un problema que els portava cap al descobriment.
Després de parlar molt amb la mestra i d’interpretar les seves observacions vam trobar un problema realment significatiu i atractiu per als infants.
Una vegada havia quedat clar el tema que tractaríem vaig començar a elaborar uns objectius i continguts per aquest mini-projecte i fer una selecció dels recursos TIC. L’adaptació dels recursos a l’etapa educativa ha estat en base a les característiques dels infants i la fonamentació científica.
Per altra banda...com podia integrar les TIC com a element mediador de l’aprenentatge per a un tema relacionat amb l’entorn natural?. En un principi em semblava molt difícil ja que no tendim a relacionar allò “natural” amb allò “tecnològic”, però gràcies al treball anterior de l’assignatura, sobretot en la relació de C-T-S-E he superat aquests temors i he integrat els dos elements.
Amb tot això, penso que he elaborat una seqüència d’activitats on es compleixen els objectius establerts per aquesta activitat; han observat i experimentat amb l’entorn, han desenvolupat habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà de diferents llenguatges i s’han introduït en l’ús de les TIC.
Pel que fa a l’avaluació he intentat establir uns procediments, instruments i criteris d’avaluació tenint present l’aprenentatge significatiu i el resultat ha estat molt enriquidor; una sèrie d’anotacions dels comentaris més rellevants dels aprenents i una rubrica d’avaluació qualitativa del grup.
Tot aquest procés i gràcies a la utilització del Cmap he pogut situar l’activitat dins la fonamentació teòrica de l’assignatura, i he aprofundit tant en els coneixements propis de les TIC com en la teoria de l’aprenentatge significatiu i la solució de problemes. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Número de vistes