El mini-projecte es porta a terme a una classe de nens entre 3-4 anys. Es tracta d’un grup heterogeni i en general és un grup molt participatiu que s’engresca fàcilment amb les activitats. La major part dels infants té un bon desenvolupament del llenguatge oral i s’expressen amb facilitat. Comencen a treballar les rutines i normes, i per tant encara no hi ha una organització totalment respectada dels torns de paraula.
No hi ha cap infant amb necessitats educatives específiques i la majoria té un desenvolupament i s’interessen molt per la natura i els éssers vius.
----------x----------
“En aquesta etapa és imprescindible que les nenes i els nens sentin que tenen un lloc en el seu entorn i que hi confien; per això cal acollir-los i acceptar-los íntegrament amb estima, conèixer-los i comprendre'ls des del respecte i l'afectivitat, i assegurar les relacions de confiança i la creació de vincles amb les persones adultes i els companys i companyes propers.
Cal també que se sentin actius i siguin capaços d'anar desenvolupant eines i recursos per conèixer el món que els envolta, iniciant-se en l'ús d'estratègies per fer una exploració activa, viscuda, pensant i raonant per elaborar explicacions que hi donin sentit i que ho puguin fer amb la confiança que seran reconeguts, valorats i ajudats en aquest camí”.
Currículum del segon cicle de l'educació infantil – Decret 181/2008 DOGC núm. 5216
No hay comentarios:
Publicar un comentario