miércoles, 30 de noviembre de 2011

Fonamentació psicopedagògica

El plantejament del problema ha sorgit d’una conversa sobre un tema proposat. Derivada d’aquesta conversa ha sorgit una inquietud en els alumnes, els quals van demostrar mostrar molt interès en resoldre.

La decisió de les tasques ha realitzar ha estat producte dels acords entre la mestra tutora i la figura del psicopedagog. En les decisions ha tingut present; la conversa realitzada amb la tutora (explicació de situació i necessitats), el tema proposat pels alumnes i com ha aparegut a la seva vida quotidiana, les característiques i necessitats cognitives, emocionals i intel·lectuals del grup, els objectius, els recursos humans i materials del centre.

Les tasques es basen en una fomentació constructivista  on el subjecte actiu de l’aprenentatge és l’infant. Tot tenint present la proposta d’activitats significatives per als infants. Són tasques col·laboratives i conversacionals (formulació d’hipòtesis mitjançant la conversa) i   són intencionades i contextualitzades (tractament dels cargols a partir del nom de la classe). 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Número de vistes