En la realització d’aquest treball m’havia posat com a objectiu personal aprofundir en les habilitats d’argumentació mitjançant un aprenentatge significatiu. Si més no, també ha estat un treball d’ampliació de coneixements en quant a la utilització de diferents CSCA i una reflexió sobre la seva utilitat.
Després de treballar intensament, a continuació exposaré algunes de les meves conclusions envers la meva experiència:
En primer lloc l’anàlisi l’entorn de discussió al debat m’ha ofert la possibilitat d’observar detingudament cada aportació, tant en la seva forma com en el seu contingut. He detectat clarament els arguments i contraarguments corresponents i he analitzat l’estructura del model d’argumentació de Toulmin. He pogut percebre com mitjançant un entorn de comunicació hem creat entre tots un espai de construcció de coneixement conjunt. A més a més de promoure un pensament crític, constructiu i respectuós en les aportacions.
En paraules de Marttunen (1994); “Les habilitats d’argumentació inclouen analitzar arguments en un text o en altres entorns d’aprenentatge”. Penso que això ha estat justament el que hem fet en aquesta activitat i que per tant he avançant en aquesta habilitat cognitiva tan essencial.
La tria i anàlisi d’arguments ha estat per altra banda, molt útil per detectar algunes mancances i possibles millores, i la construcció d’un mapa d’argumentació m’ha ofert una major perspectiva per reflexionar sobre la tasca realitzada.
He comprovat per mi mateixa que l’argumentació és una habilitat fonamental per resoldre problemes i que per tant és realment important fomentar i facilitar el desenvolupament d’aquestes habilitats en els estudiants.
En aquesta línea, hem estudiat algunes de les maneres de fomentar aquestes habilitats com l’anàlisi del propi entorn en el que treballem, on he revisat totes les funcionalitats que ens ofereix i he pogut pensar en elements de millora, com com per exemple l’establiment d’un acord en posar el títol al missatge.
Continuant amb l’experiència he pogut també ampliar els meus horitzons i conèixer altres CSCA que no havia conegut fins ara.
Un exemple és la meva aventura amb Rubistar, una paraula que no havia sentit mai a la vida, en aquest cas va ser una companya al fòrum la que em va ajudar a conèixer aquesta pàgina i més tard investigant he pogut entendre la seva finalitat i el més important, ho he comprovat.
També he reflexionat sobre la eina Cmap, la qual vaig descobrir amb la pac anterior i que amb el curs de l’assignatura estic aprofundit i aprenent cada dia una mica més.
A més a més he continuat treballant en el meu espai al blog de tecnologia educativa, que cada dia va prenent més forma.
En definitiva ha estat un treball d’anàlisi i reflexió, sempre des d’una vessant fonamentada en un aprenentatge significatiu.
Per finalitzar m’agradaria citar una frase que m’ha semblant molt interessant i amb la qual m’he sentit molt identificada a l’hora de superar el repte que m’he plantejat per aquest treball:
“Probablement en l’argumentació és on podem trobar de manera més significativa el pensament i raonament de major nivell que podem desenvolupar la majoria de les persones. El pensament argumentatiu forma part de les creences de les persones, dels seus judicis i de les conclusions a què arriben i apareix en cada decisió important que han de prendre. Així doncs, el pensament argumentatiu es troba al centre del que hauria de valorar-se a l’hora d’examinar com i fins a quin nivell pensen les persones”
Kuhn (1992, pàg. 156-157)
No hay comentarios:
Publicar un comentario