A una assemblea a classe la mestra presenta el nom de la classe “els cargols”, en aquesta conversa sobre QUÈ SABEN ELS INFANTS SOBRE ELS CARGOLS neix dels alumnes la qüestió: com es mouem els cargols?. A partir d’aquí sorgeix el problema de partença: Segons David Jonassen: Tipus: Es tracta d’una activitat que consisteix en la formulació d’hipòtesis, l’exploració de l’entorn, obtenció d’altres punts de vista i la confirmació o refutació d’hipòtesis. Es tracta doncs d’un problema de resolució de conflictes ja que els alumnes hauran de resoldre i reestructurar aquelles idees preconcebudes que tenien entorn al moviment dels cargols. Degut a l’etapa educativa (P3). S’ofereixen eines per facilitar la resolució de la qüestió. Per altra banda també respon a un problema que usa regles ja que hi ha una única solució, però hi ha diferents vies per arribar. En aquest cas concret es proposen les vies (exploració directa, reproducció de vídeo, Jclic), com adaptació a aquesta primera etapa educativa. Estructuració: Es tracta d’un problema ben estructurat que respon a una solució correcta i preescrita. No hi ha solucions alternatives. S’apliquen una sèrie de principis que s’organitzen en una disposició previsible i prescriptible. Complexitat: Es tracta d’un problema amb poca complexitat, ja que el nombre de variables que interaccionen és mínim i hi ha una predictibilitat en el seu comportament. |
Especificitat del camp: és un problema que esta integrat i situat dins el context
No hay comentarios:
Publicar un comentario