domingo, 6 de noviembre de 2011

Revisió dels coneixements previs i reflexió sobre l'aprenentage

En la revisió del qüestionari de coneixements previs realitzat en iniciar l’assignatura puc observar clarament com he evolucionat i de la manera en que s’ha modificat el meu model conceptual envers a la relació CTSE.

Per poder explicar això analitzaré dues de les puntuacions que vaig posar a l’activitat de “Situa’t de 0 al 10”.

DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 9
Aquest potser ha estat el canvi conceptual més important que he realitzat, després de realitzar les lectures, els mapes conceptuals i el debat, he pogut superar aquesta idea determinista i analitzar els diferents elements que configuren la relació entre tecnologia i societat.

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 6

Després de realitzar la PAC 1 no diria que els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que assegurin la transmissió de coneixement sinó que parlaria de com els professionals de l’educació poden impulsar el compromís cognitiu dels estudiant, no impulsant la transmissió de coneixement sinó la construcció del coneixement d’una manera significativa.

Podria dir que el canvi conceptual s'ha produït des d'una vessant constructivista on mateixa he estat subjecye actiu del meu aprenentatge, un aprenentatge significatiu i que considero fonamental per al meu desenvolupament tant en el meu món professional i laboral com personal.
Aquest canvi conceptual m’ha portat a un canvi d’actitud. Ja que he valorat la meva capacitat com aprenent i com he sentit aquesta necessitat de reestructuració dels coneixements. Un record que puc presentar d’algun canvi conceptual va ser quan tenia 18 anys i estava per iniciar la carrera d’educació infantil. En aquella època m’havia vist tots els episodis de la “Super-nanny” (programa televisiu de la Cadena “Cuatro”) i els seus mètodes em semblaven màgics! Els nens semblava que aprenien límits i els pares contents...El mètode conductista em semblava fenomenal. Després de fer els estudis a la Universitat Autònoma de Barcelona d’educació infantil vaig ampliar els meus coneixements i vaig investigar sobre les diferents corrents pedagògiques, vaig descobrir que el mètode conductista tenia molts punts febles i que tenia molts detractors, a més de conèixer altres corrents més actuals.
En acabar els estudis i començar la meva carrera professional vaig realitzar un canvi conceptual molt gran, va ser un canvi intencional que encara avui dia em porta a continuar investigant les diferents corrents pedagògiques, en resum a seguir volent “aprendre”.


El mateix puc dir d’aquest procés he realitzat en aquesta assignatura, he passat de trobar-me amb pocs coneixements i molts d’ells plens de prejudicis a sentir la necessitat d’avançar en el meu coneixement i tenir un compromís real amb el canvi d’actitud que suposa per a mi com a mestra i futura psicopedagoga la utilització de la TE.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Número de vistes