La mestra de l’aula de P3 de l’escola “La Ginesta” es disposa a presentar i treballar el nom de la classe “els cargols” mitjançant una conversa a l’assemblea diària.
En aquesta conversa es planteja: Què sabem del cargols? Els nens ofereixen tot tipus de respostes:
- Són petits, s’amaguen, viuen al jardí, van lent, pugen a les muntanyes, no poden saltar...
Sembla que interessen molt pel moviment dels cargols i s’intueix en els aprenents les ganes per descobrir aquesta qüestió. Es focalitza l’atenció i s’acorda treballar el projecte: com es mouen els cargols? (nom de la classe-entorn natural).
A partir d’aquí la mestra i la figura de la psicopedagoga es reuneixen i acorden trobar una manera d’oferir recursos als aprenents per resoldre aquesta qüestió.
Es plantejaran una sèrie d’activitats que al llarg de les properes setmanes es portaran a terme a la classe, tot, utilitzant la tecnologia com a element mediador.
Val la pena aclarir que aquesta primera conversa no forma part de les activitats del mini-projecte, sinó que és el punt de partença previ d’on s’ha extret el problema a treballar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario